"Хочу, щоб золотонісці відчули справжній смак кави за доступною ціною", - інтерв'ю з автором кав'ярні на колесах

1

Категорія: 

Величезну зацікавленість у жителів Золотоноші викликала поява яскравого автобусу, оформленого у національних мотивах на перехресті Садового проїзду та вулиці Благовіщенської. Яскравий та креативний проект у центрі міста – нова кав’ярня, відкриття якої планується за декілька днів.  За словами авторів проекту, вони хотіли зробити місце особливе і тепле, де немає нічого зайвого, де атмосфера надихає на творчість. Після плідного підготовчого періоду, який тривав декілька місяців, народився проект, який ще до свого відкриття став причиною значного ажіотажу місцевої молоді – кофейбус «Майже кав’ярня».

Не лише випити смачної кави, а й прослухати лекцію про кавоваріння, ознайомитись з наочними матеріалами і, врешті-решт, поринутися в історію рідного міста золотонісці матимуть змогу з 1 листопада. Під час тестового режиму роботи з ідейним натхненником цього закладу вдалося поспілкуватися редакції Золотоноша Online. Про появу проекту, асортимент, графік роботи та інші нюанси дізнаємося в інтерв’ю з власником кав’ярні, золотонісцем  Михайлом Карим.

- Михайле, перше питання, яке постало відразу після початку вашої промо-діяльності ще в червні – в кого виникла така нестандартна і досить креативна ідея?

- Якщо говорити про засновників, то це – я, моя родина і моя кохана дівчина, яка виступає в ролі  дизайнера, розробивши всю стилістику. Все решта, справа техніки – це на моїх плечах. Такий собі сімейний підряд.
Взагалі, із кав’ярнею в автобусі я познайомився в Києві. Закохався ж в цю ідею завдяки тепер вже хорошому товаришу, Вадиму Навроцькому, котрий на сьогодні має 8 подібних кав’ярень у столиці.  Всі технічні питання, що стосуються закладу, вирішую з його допомогою та підтримкою.

Сама ж ідея – не українська. В Європі, особливо в Італії, де каву дуже полюбляють, таких автобусів дуже багато. Тобто для них це не є новинкою, вже понад років 10 на ринку існують подібні заклади. От і з’явилось бажання щось подібне зробити у нас.

- З точки зору законодавства – це складно, здійснити такий стартап?

- Не буду зараз занурюватись в деталі, адже наше законодавство – це взагалі окрема тема для розмови. Проте якщо брати в цілому, то було б бажання, а нормативна база для цього більш-менш готова. Наприклад, той самий Навроцький перед тим, як відкривати свій перший кофейбус, досліджував законодавство трохи більше року. З юридичної точки зору особливих складностей немає.

- Найбільше жителів міста цікавить наразі головне питання – дата вашого відкриття?

- Технічно ми готові вже. Але все-таки доведеться трохи почекати. Справа в тому, що в нас немає досвіду в цьому бізнесі. Так, ми (маю на увазі родину) вже років зо п’ять цінуємо каву натуральну і справжню, але при цьому у сфері продажу потрібна практика. Тому перш ніж відчинитися, ми, звісно ж, хочемо випробувати свій продукт.

Зараз в кав’ярні проводиться дегустаційний тиждень: 5 груп людей мають право навідуватися до нас і безкоштовно, в якості моїх знайомих, куштувати каву, ділитися своїми враженнями, підправляти смак тощо. Відкриття ж планується 1 листопада – це вже буде готовий довершений продукт. Сподіваємось, що до цього часу ми зробимо все, аби у відвідувачів не було нарікань.

- В такому разі цікавить графік роботи «Майже кав’ярні», особливо – під час уік-енду.

- Тут питання поки що складне і має дві сторони медалі. Перша - це те, як хочеться нашим клієнтам, а друга ж - як маємо змогу ми, позаяк функціонування закладу повністю покладене на мене, найманого персоналу немає. Зараз я досліджую, в який час людям зручніше пити каву. Цілком можливо, що у нестандартної кав’ярні буде і нестандартний графік, коли ми будемо працювати зранку для людей, які йдуть на роботу, і ввечері для молоді аж до пізнього часу.

- У вашому представництві в соцмережах лунали натяки на те, щоб заклад ще й став базовим місцем для творчих жителів міста. Літературні, чи інші культурні тематичні вечори – це в лишається в силі?

- Так, днями, приміром, до нас завітав адміністратор спільноти «Подслушано Золотоноша», з яким обговорювались питання святкування Хелловіну. Це стане стартовою платформою, під час якої подивимося, наскільки людям тут комфортно проводити масові заходи.  

- В середині кофейбусу помітний історичний антураж. Це ваш основний упор?

- Твердження більш правильне, ніж неправильне. Хоча твердо говорити, що ми робимо упор на історію, також не можна. Мені подобається наше місто, подобається, яким воно було раніше, яким стало зараз. Хочеться цю любов і цей інтерес привити до наших людей, щоб викликати у них більше зацікавленості.

Спілкувалися з директором краєзнавчого музею: дійсно, є така проблема, людям банально не цікаво, вони цим не захоплюються. Люди живуть в онлайні і це нас турбує. Взагалі, ідея полягає в тому, щоб витягнути людей з інтернету в реальне життя. А потім вже, коли людина побачить наші історичні артефакти, вона буде цікавитися, дізнаватися щось більше і, можливо, тоді вже навіть трохи вивчатиме історію міста. А у нас вона дуже цікава, особливо дорадянська.

- Як вважаєш, чи є попит у золотонісців на подібні заклади? Молодь потягнеться?

- В мене є сумніви щодо людей старшого віку – чи готові вони до такої нестандартної обстановки. На молодь дивлюсь більш оптимістично. Ще на перших етапах проектування до нас вже зверталися місцеві письменники, художники щодо проведення тематичних вечорів. Опитування та акції, які ми проводили у соцмережах, показують, що наша основна аудиторія – люди від 18 до 30 років.

За кілька днів тестової роботи закладу спостерігається велика кількість зацікавлених людей. Всі намагаються дізнатись суть кав’ярні та дату відкриття. Якщо ж ми будемо творити перфоменси, про які вже говорили, то маємо надію, що проект стане дуже цікавим для молоді. Перша платформа – це ніч на 1 листопада. На Хелловін спробуємо зробити щось цікаве та культурне, а не як завжди…

- Чи мали місце якісь перемовини з міською владою? Можливо, пропозиції про співпрацю?

- Зізнаюсь чесно, перша ідея була дуже далекою від тієї, котра реалізована на сьогодні. Наш проект називався «КАроВА». Яскраво, креативно, але заспокоївшись, зрозуміли, що маємо якось вписуватись у загальний екстер’єр, у бачення нашого рідного міста. Після неодноразових консультацій із міським головою, заступниками, дійшли до думки, що кафе слід робити з нотками історії Золотоноші. Таким чином, співпрацювали і з музеєм, і з посадовцями культурних питань. Це була прекрасна двостороння взаємодія.

- Асортимент суттєвий і цікавий. Будуть якісь сюрпризи?

- Взагалі, як видно з логотипу, наш лозунг – «для своїх». Це, перш за все, означає дворівневу систему знижок. Люди, котрі стануть частими відвідувачами, тобто «своїми», будуть приємно здивовані цінами. Деталі оголосимо пізніше, після відкриття.

Також зазначу, чим ми справді гордимося – це наш продукт. Ми відбирали прямого експортера костарканської арабіки: зерна премуім-класу, котрі вважаються одними з найкращих в світі. Такий підхід може здатися надмірним, проте поясню чому саме так. Тільки-но ставши студентами, ми з друзями, зустрічаючись на вихідних у Золотоноші, часом мали бажання випити горнятко столичної кави, а змушені були ходити до автоматів і фантазувати собі, що ми п’ємо справжню каву. Я хочу, щоб люди наші відчули справжній смак, полюбили його і вміли правильно її пити. Ми хочемо привчити наш люд за нормальною ціною пити найякіснішу каву. Сподіваюся, що людям буде цікаво та смачно.

Спілкувався Сергій Марченко

 

Приєднуйтесь до нас в Twitter, Facebook, Google+ або через RSS, щоб бути в курсі останніх актуальних новин Золотоноші та району.

Читати далі про: 

Коментарі

Ідея хороша.Але аналог в Києві є вже пів року і про схожий автобус показували новини місяць тому.Напевно побачивши по новинах автор ідеї зробив такий же автобус)
Аналог є вже 3 роки. І про це я зазначав у інтерв'ю. Читайте уважніше;)
не думайте, що за місяць можна зробити таку кав'ярню. фантазер ще той.
Не потрібно фантазувати в більшості кавових апаратів в місті кава є зернова і відомих брендів.А у вас кава якого виробника?
Ми співпрацюємо з прямим експортером Коста-Ріканської Таррацу. Високогірна арабіка SHB класу. Входить в топ найкращих сортів у світі. Ми можемо собі дозволити купувати УНІКАЛЬНУ каву.

Додати новий коментар