Як виготовляють каву та лікувальні бальзами, українським журналістам показали в Золотоноші

1

Категорія: 

Подивитися, як виготовляють каву  3 в 1 відомих торгових марок «MacCoffee» і «Петровская слобода», та дізнатися, як готують відомі на всю Україну золотоніські лікувальні бальзами, журналісти з різних куточків країни змогли в рамках  прес-туру, організованого Національною спілкою журналістів України. 

Виявилося, що Золотоноші є що показати й чим похвалитися не лише в історичному, а й економічному плані. Нині в цьому порівняно невеликому містечку працює вже 17 економічно активних підприємств.  За останні роки відновили роботу два підприємства-банкрути, найближчим часом планується відкриття ще кількох підприємств.

 

Та насправді це економічне диво пояснюється просто: зручне розташування міста (у центрі країни), вдала транспортна розв’язка і чи не найголовніше –  повне сприяння та підтримка влади в питаннях організації бізнесу.

Яскравий приклад такої співпраці – підприємство «Фес Укр», яке запрацювало менше року тому й випускає відомі марки кави «MacCoffee» та «Петровская слобода». Як розповів міський голова Золотоноші Олександр Войцехівський, керівники цього підприємства підійшли до нього через місяць після того, як він очолив міськраду, та висловили бажання придбати приміщення, яке тривалий час простоювало, і розпочати тут виробництво. Усі питання були швидко вирішені, і нині місто має ще одне підприємство, яке дає дохід у бюджет, робочі місця з середньою зарплатою 3 600 грн і, до того ж, виробництво це екологічно чисте.

 

 

Раніше каву цих марок завозили в Україну з Сінгапуру, нині ж усю продукцію, яку споживають українці, виробляють лише в Золотоноші.

 

– У листопаді торік ми випустили перший пакетик кави, – розповідає виконавчий директор ТОВ «Фес Укр» Сергій Четверов. – Продукцію для відвантаження почали виготовляти тільки в лютому. До цього вчилися, підбирали персонал. За цей час наростили потужності втричі. Якщо спочатку взяли на роботу 50–70 осіб, то нині вже майже 260 осіб, які працюють цілодобово в 4 зміни.

На сьогодні підприємство виробляє 24 види продукції, до переліку якої входять різні варіанти кави 3 в 1, гарячий шоколад, сублімована кава, цикорій. На черзі – освоєння ще кількох видів продукції.

 

Перед тим, як провести журналістів на виробництво, їх одягли в спеціальні халати та шапочки. Величезне приміщення заводу ділиться на три зони: сировини, власне виробництва й складу готової продукції, та три цехи, в кожному з яких випускають певні види продукції. Обладнання встановлене японського виробництва.

За словами Сергія Четверова, всі працівники підприємства заробітну плату отримують регулярно, на роботу й з роботи їх підвозить автобус. Харчування – також за рахунок підприємства. Тож у відділі кадрів уже черга. Найголовніша ж вимога до працівників – бажання працювати на результат.

 

За день підприємство виробляє близько 2,5 тонни готової продукції, за місяць – близько 70 тонн кави.

– Продукт складається з кількох видів кави, звичайно, натуральних, вершків і цукру. Якщо додається ароматизатор, то лише натуральний, європейського виробництва, – каже Сергій Четверов. – Ніяких ГМО та консервантів!

 

Сировина майже вся імпортна. Вершки привозять з Індії, бо в українських не вистачає лецитину, щоб забезпечити розчинність кави в прохолодній воді. Каву ж на підприємство постачають з Індонезії, Бразилії, Мексики й Колумбії. А от цукор – український.

Бальзами з соком, травами й медом

 

На відміну від зовсім юного «Фес Укр», ТОВ «Златогор» має давню історію й традиції виробництва. Цього року йому минає 116 років, за які з маленької гуральні, що розливала продукцію в бочки, постало потужне сучасне виробництво. Нині воно займає площу 6 гектарів  та виробляє понад 50 найменувань лікеро-горілчаної продукції, багато з якої розроблено й запатентовано на цьому підприємстві. За день тут виготовляють 6 тисяч ящиків різних спиртних напоїв, у кожному з яких – по 10 літрів.

– Ми єдиний виробник в Україні, який має таку широку лінійку типів лікеро-горілчаної продукції, – розповідає генеральний директор ТОВ «Златогор» Вікторія Стариченко. – Але чи не найбільше прославили завод наші бальзами, які постійно виборюють призові місця на різних виставках. До їхнього складу входять витяжки трав, які замовляємо на Дніпропетровщині й Полтавщині, натуральний сік (його заводу постачає золотоніське підприємство «Роял Фрут Гарден») і мед.

 

Як розповіла Вікторія Стариченко, спирти для своєї продукції спеціалісти заводу добирають на молекулярному рівні під тип води, яка видобувається тут же, на підприємстві, з артезіанської свердловини, тому замовляють їх у різних регіонах країни. Вода проходить кілька ступенів очищення, як і водно-спиртова суміш, після чого її вже можна назвати горілкою. За технологією горілку тут фільтрують через 4-метрові вугільні колони. Загалом, як пояснили на підприємстві, що вищий клас горілки, то вищий ступінь її очищення.

Якість продукції й відповідність її затвердженому стандарту щодня перевіряє дегустаційна комісія. До речі, поширена думка, що дегустатор може дозволити собі «напитися» на роботі. Це далеко не так! Професійний дегустатор не ковтає зразок, а лише оцінює його за різними показниками. Взагалі, як запевняє керівництво заводу, вживання спиртного на підприємстві суворо заборонене. А люди дуже цінують свою роботу, тому таких порушень не трапляється.

 

Нині на заводі 350–370 працівників, у сезон – близько 400. Виявляється, що горілка – також сезонний продукт, улітку попит на неї падає. Середня зарплата на підприємстві – 2 800 грн.

Свою продукцію «Златогор» розповсюджує по всій Україні й експортує у  20 країн світу,  серед яких Німеччина, Іспанія, Естонія, Латвія, Білорусь, Португалія, В’єтнам, Азербайджан, Молдова. Кожна країна надає перевагу певному виду продукції. Зокрема Росія дуже активно закуповує бальзами.

 

Наталія БАКАЛОВА, фото автора

http://novadoba.info

Приєднуйтесь до нас в Twitter, Facebook, Google+ або через RSS, щоб бути в курсі останніх актуальних новин Золотоноші та району.

Читати далі про: 

Додати новий коментар